Product was successfully added to your shopping cart.

Retourneren

Kan ik een product retourneren?

Bij de aankoop van producten op onze webshop heeft u als consument de optie om uw bestelling retour te sturen zonder reden binnen de 30 dagen. Het zichttermijn start de dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Indien we uw retour ontvangen in originele staat zal het aankoopbedrag terug overgemaakt worden naar uw bankrekening. Wel vragen we om het product in originele staat in de originele verpakking te houden indien u deze wilt terug zenden.

 

Hoe lang kan ik retourneren?

Wij bieden een zichttermijn aan van 30 dagen na de dag van ontvangst. Wel vragen we steeds dat de verlichting in originele en ongebruikte staat in de originele verpakking zit in u deze wilt retour zenden.

 

Wat kan ik retourneren?

De meeste producten vallen te retourneren. Uitzonderingen zijn:

  • producten op maat (bv. een snoer op maat)
  • Lichtbronnen uit de blisterverpakking. Deze zijn niet mogelijk om terug in originele staat te brengen aangezien de verpakking kapot geknipt zal zijn. Zolang deze nog gesloten in de verpakking zitten is dit geen probleem.

 

Kan ik ruilen?

Het is geen probleem om verlichting om te ruilen voor andere aangekochte verlichting zolang dit in het zichttermijn is en de om te ruilen verlichting in de originele staat is in de originele verpakking. Best kan u hiervoor contact met ons opnemen via e-mail. Het verschil in aankoopbedrag zal dan verrekend worden.

 

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Volgens onze algemene voorwaarden is dit uiterlijk 14 dagen. In realiteit is dit meestal binnen de 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending.

 

Is het mogelijk om slechts een deel van mijn bestelling te retourneren?

Dit is geen enkel probleem. De procedure is hetzelfde als voor een volledige bestelling terug te sturen. Enkel dient u aan te duiden op de factuur (of kopie) die u bij de retour dient te steken welke producten er retour zijn gezonden.

 

Wat is de procedure voor een retourzending?

stap 1: vraag een retournummer aan via ons contactformulier.
stap 2: Zet dit retournummer rechtsboven op de factuur (of kopie).
stap 3: Indien u niet betaald heeft via bankoverschrijving of Ideal dient u een bankrekeningnummer op de factuur (of kopie) te vermelden naar waar wij het aankoopbedrag later terug mogen overmaken.
stap 4: Verpak de retourzending en stop hier deze factuur (of kopie) bij met het retournummer.
stap 5: Verzending van de retour naar adres: Lichtkoning BVBA, Beekakkersstraat 39, 2340 Beerse, België
stap 6: Bij ontvangst van de retour door ons krijgt u een bevestiging. Het aankoopbedrag zal terug overgemaakt worden naar uw bankrekening.

 

Voor wie is de kost van de retour?

De kost van de retourzending is voor rekening van de klant. Wanneer wij een fout hebben gemaakt zijn de retourkosten uiteraard op onze kosten.

 

Wie is er aansprakelijk voor de retourzending?

De klant is aansprakelijk hiervoor. Wij raden aan onze originele verzenddoos bij te houden en de verlichting hierin terug te verpakken.

 

Geen antwoord gevonden op uw vragen? Wij helpen u graag voort via ons contactformulier.